top of page

Hoe resultaten je creatieve stroom kan blokkeren


Resultaten, daar wordt zeker vanuit de maatschappij veel belang aan gehecht. Het zit zo in ons systeem want vanaf baby af aan wordt je er al mee geconfronteerd. Dat je goed groeit, op school goed doet, goeie rapport cijfers, omzet draaien etc.

Maar alleen resultaat gericht zijn kan ook zo zijn nadelen hebben. Het kan namelijk extra druk met zich mee brengen waardoor je juist een bepaalde flow stagneert. De stroom van creativiteit wat verbonden staat met het vrouwelijke in jezelf en het hart.

Wat er kan gebeuren is dat je de flow te veel wilt controleren voor het behalen van je resultaat of doel. Waardoor er juist stagnatie kan ontstaan en het je weg blokkeert naar je beoogde doel toe. Het wordt dan heel erg hoofd gericht en mist het de hart connectie. Bij kinderen is dat goed terug te zien, als de druk op het behalen van een goed cijfer rapport niet gehaald wordt en daar op afgerend worden, kunnen ze gaan blokkeren. Er kan een gevoel ontstaan van niet goed genoeg te zijn of ze kunnen faalangst creëren. Dan wordt het voor een kind een hele opgave omdat te halen wat ervan hem verwacht wordt. Als ze raken meer van zichzelf verwijderd. Kinderen net zoals volwassenen willen graag gezien worden dat ze goed zijn. Dus ze zullen er altijd nastreven omdat te doen, zeker na hun ouders toe. Er kan een misvormd beeld ontstaan bij zo en kind dat het behalen van een bepaald resultaat een vorm van liefde is. Want dat wordt geassocieerd met goed.

Hoe gaat een resultaat proces van flow tot stagnatie in zijn werk:

Innerlijk ontstaat er een idee en je gaat daarmee aan de slag om dat helemaal uit te denken en hoe je het graag zou willen hebben. Dit proces heb je nodig voor je beeldvorming om je doel te bepalen, zodat je weet welke actie stappen je het beste kan ondernemen voor het behalen van jou resultaten. Niet alles kan ineen keer duidelijk zijn, vaak wordt het gaande weg het een en ander duidelijk. Dit is een heel normaal proces. Maar zelfs tot in het precieze uitdenken kan het je wel eens blokkeren.

Je gaat aan de slag en je behoudt je focus op het behalen van je resultaat. Hierdoor kan je over gefocust raken op je resultaat en dat het gaat resulteren naar perfectionisme. Zeker als het in jou ogen dreigt mis te gaan of dat je aan de buitenwereld wilt laten zien hoe goed je bent. Als er in jou al een idee is dat je nooit goed genoeg bent, kan het zo zijn dat je extra gaat streven naar het behalen van een top prestatie. Hierdoor kan er een hardheid ontstaan in contact met jezelf en dat je teveel bent doorgeschoten in de mannelijke energie die niet meer gebonden is met het hart. Er ontstaat een disbalans in jezelf. Tussen het vrouwelijke (o.a. creatieve expressie en emoties) en het mannelijke (o.a. vormgeving in de wereld te staan).

Er ontstaat extra druk. Vanuit hier kan je het begin zien dat er een stagnatie ontstaat die de weg naar je beoogde doel/resultaat vertraagd of geheel blokkeert. Die stagnatie bouw je dan intern op waardoor je ook die mensen en situaties aantrekt waardoor er uiterlijk ook echt een blokkade ontstaat. Dat mensen bijvoorbeeld niet mee willen werken. Dan lijkt het net alsof er van buitenaf iets op je pad komt waardoor er een kink in je kabel ontstaat en het lijkt alsof de ander dat gedaan heeft. Terwijl dit proces van binnen in jou al geblokkeerd is. Je omgeving past zich aan, aan jouw binnenwereld.

Wat ik uit mijn eigen ervaring heb opgemerkt is dat het de focus alleen gericht te hebben op het resultaat me uit mijn creativiteit en flow haalde. Ik raakte los van mijn natuurlijke flow. De stroom vanuit mijn hart, die passend is voor mijn zielenstroom(die zielenstroom is uniek en voor iedereen anders). Ik raakt juist teleurgesteld en moest ineens heel hard werken om mijn beoogde doelen te behalen. Hierdoor raakte ik ook uitgeput, want het koste me meer energie dan nodig was.

Hierdoor ging ik veel te veel vertrouwen op de stem van een ander in plaats van mijn eigen stem. Dit betekent niet dat de mensen om mij heen mijn niet hebben geholpen. Iedereen heeft een klankbord nodig ook ik. Maar ik voelde of toetste niet of dit wel klopte met mijn hart. Dus ik kon onnodig twijfelen aan mezelf. Ik moest echt alles los laten en weer helemaal tot mezelf komen en luisteren en de vraag stellen welke actie stap kan in nu het beste ondernemen vanuit het punt waar ik nu sta. Soms kreeg ik niet meteen antwoord of het was vaag. Vaak kwam er ineens een idee waardoor ik weer verder kon en alles weer in beweging zet.

Het was Aartsengel Metatron die me erop wees dat ik resultaten moest loslaten en het belang van de weg als ervaring voorop moest stellen. Hierin komt het belang van de ziel duidelijk naar voren. Als de leider van jouw bestaan. De ziel is op zijn gelukkigst als hij/zij zijn intrede kan doen.

Hij bracht me juist weer terug naar mezelf en herinnerde me aan mijn eigen creatieve verbinding in mezelf.

Je kan het resultaat zien als je focus punt waar je naar toe werkt in plaats van het doel op zich wat behaald moet worden. Het is helemaal niet erg om te kijken naar een goede ontwikkeling en dat je een bepaalde streven haalt. Maar weet ook wanneer het los te laten en te vertrouwen op de flow zodat er ruimte blijft ontstaan van de creatieve stroom(het vrouwelijke). Dit schept een band tussen het mannelijke en vrouwelijke in jezelf. Het mannelijk volgt je creatieve stroom in het vormgeven wel. Heb vertrouwen in de stroom van het vrouwelijke en het hart waar oplossingen, ideeën, creaties vandaan komen.

Cobeo; Blanchefleur

Featured Posts
Er zijn nog geen gepubliceerde posts in deze taal
Gepubliceerde posts zullen hier worden weergegeven.
Recent Posts
Archive
Search By Tags
bottom of page