top of page

Game, Set, Match, of toch niet?


Stel je eens een situatie voor thuis of op je werk, waarin je gezamenlijk hetzelfde doel hebt, maar dat het gigantisch botst....Heb je er een voor je?

Ondanks dat je beide hetzelfde doel voor ogen hebt, is het mogelijk dat je beide compleet anders handelt, vanuit ander intentie, emotie, bewustzijn. Je beide elkaar misschien ook nog eens wilt overtuigen hoe het zou moeten, waardoor er een duw en trek spel ontstaat. Als gevolg hiervan kan je het doel, wat je voor ogen had, uit het oog verliezen. En wat je ook doet, je komt er maar niet los van. En wat nu? Ergens is er als maar geen match.

Dit is een heel herkenbare situatie. Want ik heb ook zo een situatie waar ik liefst van weg loop. Maar dat gaat niet zo makkelijk. De contact momenten bracht een scala aan emoties met zich mee, zoals weerstand, angst, boosheid en irritatie. Eigenlijk versterkte we elkaar in deze emoties en het systeem wat niet werkbaar is.

Iedere situatie is er om je als ziel te laten groeien op wat voor manier dan ook. Dus ook ik zie en herken wat deze situatie mij heeft gebracht in groei en ontwikkeling. Het heeft me in meerderen opzichten geholpen in mijn groei in bewustzijn, om er een paar te noemen leren opkomen voor mezelf, kiezen voor mijn hart.

Omdat ik er dol graag van af wil, besloot ik hulp te vragen en die kreeg ik.

Ik werd getrokken naar een boek die ik al jaren in mijn kast heb staan. Ik wilde dit boek eigenlijk weg doen, maar iets in mij hield dat tegen, iedere keer kwam de gedachte op, het gaat me toch nog van pas komen. En dat gebeurde ook...

Op een willekeurige bladzijde opende ik het boek en zoals altijd las ik daar precies wat ik nodig had. De kwaliteiten van de ziel. Dacht o ja, natuurlijk. Je ziel kan je namelijk helpen en je versterken met zijn/haar kwaliteiten. Het is een toevoeging aan jezelf (zie blog Een date met je ziel) Dus ik besloot dit toe te passen in mijn situatie.

Nadat ik mijn ziel had gevraagd om bij me te komen en ik bewust contact met haar had gemaakt. Sprak ik mijn ziel aan op haar kwaliteiten(verruiming en zuivering, een ziel heeft een scala aan kwaliteiten). Niet veel later kreeg via de tv het antwoord. Het leek net of het tegen me gezegd werd: Jullie werken beide aan hetzelfde doel. Dat drong zo tot me door waardoor ik alles los liet. Verrek, het klopt. Waarom zou ik nou boos moeten zijn op de andere partij als we beide werken aan hetzelfde doel?

Ik dacht game, set match…..of toch niet?

Ondanks de overeenkomsten was het toch geen match. Maar waarom was er toch geen match in deze samenwerking? We willen beide los van elkaar. Maar waar beide partijen werken vanuit andere belangen, bewustzijn en intentie.

Hoe pak je dit aan, zodat je bij jezelf blijft en je doel kan blijven voortzetten en de ander in respect hun ding laten doen zonder dat je er in mee getrokken wordt? Tijdens een gesprek ontving ik hier een antwoord op. Ik ontving het volgende beeld; twee handen die van dicht naar open gingen en licht uit de palmen van de handen scheen. Met de boodschap dat ik moest het loslaten, terug in mijn hart gaan zitten. Mijn hart volgen en laten schijnen, omdraaien en doorgaan met je eigen zaken. Zodat zij op deze manier ook de gelegenheid als de ruimte krijgen om tot inzicht te komen en uiteindelijk ook het licht/hart kunnen gaan volgen wanneer zij daar aan toe zijn.

Door dit inzicht, werd het eerst volgende contact moment steeds lichter. De emoties namen steeds verder af.

Featured Posts
Er zijn nog geen gepubliceerde posts in deze taal
Gepubliceerde posts zullen hier worden weergegeven.
Recent Posts
Archive
Search By Tags
bottom of page